dinsdag 19 augustus 2008

siernetel of coleus



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Netels in het algemeen zijn onkruid maar deze heeft voor mij toch iets appart.de eerste maal dat dit ik dit plantje zag was in de ardennen"malmedy"een pracht opgesteld bloemenstuk met deze siernetel niet zo gemakkelijk te vinden vond ik maar zeer gemakkelijk om scheuten van te nemen.Groeit ook vrij snel en met een paar vetplantjes een mooie combinatie.Voor meerdere plantjes,snij je een topje van het plant zet het in een glas water zodat er wortels aan komen , later kan je het in de potgrond steken.Zo heb ik aan mijn twee buurvrouwen en mooi plantje gegeven die heel decoratief is en toch niet veel onderhoud nodig heeft

Geen opmerkingen: